Dieselmotoren

De case van de Week van de Motoriek

Week van de Motoriek

Het is van belang dat de jeugd van jongs af aan veelzijdig en met plezier beweegt om een gezonde motorische basis te ontwikkelen voor later. De ervaringen die mensen in hun verleden opdoen met bewegen en de manier waarop ze zijn opgegroeid, blijken namelijk goede voorspellers voor hoe mensen met bewegen omgaan op latere leeftijd. Om deze reden organiseert het Kenniscentrum Sport & Bewegen in samenwerking met Het Ministerie van VWS, Vereniging Sport en Gemeenten, NOC*NSF, het Mulier Instituut, KVLO, Wij Buurtsportcoaches, NVFK en Lectorenplatform Sport & Bewegen de Week van de Motoriek.

De uitdaging

Deze hybride uitzending zat boordevol interviews, informatie en entertainment. Zo werd het programma geopend door een zanger en werden er gasten live ingebeld via Teams naast een aantal presentaties en interviews. Dit moest voor zowel de fysieke bezoekers als de online deelnemers op een inspirerende manier overgebracht worden.

De oplossing

Door gebruik te maken van een groot podium waar de artiest, sprekers en organisatie plaats kon nemen konden we alle elementen samenbrengen in een visueel aansprekend pakket. Door op het podium een huiselijke sfeer te creƫren voelden de gasten en sprekers zich op hun gemak.

 

Het resultaat

Naast een technisch goed verlopen show heeft het Kenniscentrum Sport & Bewegen de kijkers kunnen inspireren én zelfs nog laten bewegen. Door de diversiteit van de sprekers en gasten waren zowel de gasten in de zaal als de kijkers geboeid en was de Week van de Motoriek ook dat jaar weer een succes.